تنصيب ادوات النظام الوهمي VMware على kali linux

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طريقة تنصيب ادوات النظام الوهمي VMware
 Workstation على kali linux

ما هية فائدة تثبيت هذه الادوات

مشاركة الملفات بين النظام الاساسي و الكالي لينكس

تكبير شاشة الكالي لينكس

الان اترككم مع الشرح المفصل

ارجو ان ينال إعجابكم


.: مشاهدة ممتعة:.
الاوامر المستخدمة في الشرح 

cd Desktop

ls

tar xzvf

cd

ls

./
شارك :

20 التعليقات:

  1. جازاك الله خيرا أخي الفاضل

    ردحذف
  2. واجهتنيْ هاي المشكله اخوووي شو الحل ؟؟ http://im74.gulfup.com/EEdoDF.png

    ردحذف
  3. أخي الكريم لدي مشكل لما أكتب cd desktop ما تخرجلي مثلك أنت .......... أريد جواب من فضلك

    ردحذف
    الردود
    1. Desktop not desktop اكتب اول حرف كبتل

      حذف
  4. اكتب cd Desktop
    التغير D كبتل وليس سمول كالي لينكس حساس لوضع الحروف

    ردحذف
  5. اخي لي مين اكتب الامر sd Desktop ف الكالي لينكس بيطلع لي الرسالة command introuvable ممكن حل ;(

    ردحذف
  6. اخى انا لما بدوس vm و install tools ف الاول خالص مش بيجيبلى حاجه غير شاشه سوداء :/ :( ;((

    ردحذف
  7. لما اعمل instal vmware tools مبيظهرليش حاجه ممكن حل ؟

    ردحذف
  8. الله يعطيك العافيه لاكن ممكن السكايب حقك لان ودي تعلمني بنظام توني محمله ولا اعرف له ياليت والله او انت ضيفني عل السكايب sntorea

    ردحذف
  9. مشكوووووووووووووووووووووووور :-d

    ردحذف
  10. عندما اضغط على instal vmware tools مكيضهرلي :-? :-t

    ردحذف
  11. مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووور :d

    ردحذف
  12. عندما اضغط على instal vmware tools مكيضهرلي

    ردحذف
  13. طب حضرتك انا بمشي بالظبط معاك وبرجع ادخل بعد الريستارت الشاشة مبتكبرش ولا ينفع اتبادل ملفات بين الجهازين الوهمي والاساسي

    ردحذف